Americký vojenský pistolový náboj má spoustu synonym, z nichž nejpoužívanější je 45 ACP nebo 45 AUTO. Jeho původ je čistě americký. Na jaře 1904 byla firma Frankford Arsenal (FA) požádaná americkou vládou o úpravu některé již existující pistole na kalibr .45, aby mohla konkurovat používanému revolveru v této ráži. Firma FA předala tuto objednávku dále. Za pár měsíců vzešla ze spolupráce firem Winchester Repeating Arms Co. a Colt Mfg. Co. nová „čtyřicet pětka“. Vznikla modifikací pistole Colt model 1900 kalibru .38 a měla označení .45 Automatic Colt. První náboje měly mosaznou nábojnici dlouhou 22,86 mm, střelu o hmotnosti 13 g s průměrem 11,94 mm a značenou na dně „W.R.A.Co. .45 AC“. Po představení náboje .45 AC a pistole Colt model 1905 se započalo s prací modifikace náboje. Vznikl náboj s nábojnicí dlouhou 23,3 mm a těžší 14,9 g střelou s mědiniklovým pláštěm. Náboj byl označený jako „Cal .45 Automatic Pistol Ball Cartridge Model of 1906“. Náboj byl testován, ale nebyl vládou přijat. V roce 1907 byla požádána firma Union Metal Cartridge Co. o výrobu nového náboje kalibru .45, ale s kratší nábojnicí. Po pěti měsících vznikl náboj “.45 Automatic Colt Government“ s nábojnicí dlouhou 22,8 mm. Koncem roku 1908 představily zcela nezávisle firmy UMC a WRA nábojnici se širší vytahovací drážkou. Firma FA dodala modifikovaný náboj model 1906 bez obvodové drážky. Tento náboj byl známý jako model 1908. Zakázka byla zadaná firmě UMC, která začala v roce 1909 náboje označené jako „U.M.C. .45 A.C.P.“ testovat. Tento náboj byl jako konečná verze přijat spolu s pistolí Colt 1911 A1 do výzbroje americké armády. Oficiálně se náboj nazýval „Cal. .45 Automatic Pistol Ball Cartridge, Model of 1911“. Prvé náboje od firmy FA měly dnové značení „F A 8 11“ (8 = srpen, 11 = 1911). Pistole i náboj se ve službě osvědčily a byly ve výzbroji necelých 75 let.
Náboj 45 Auto patří mezi nejznámější pistolové náboje. Rozšířil se i komerčně a stal se jedním z nejoblíbenějších sportovních a obranných nábojů. Byl vyráběn v nesčetném množství laboračních provedení se střelami různé konstrukce (celoplášťové, poloplášťové, průbojné, svítící, olověné, brokové, cvičné a školní) a hmotností střel (od 12,00 g do 14,90 g). Nábojnice byly vyráběné z různých druhů materiálů – mosazi, poniklované mosazi, z lakované oceli, pomosazené oceli, poměděné oceli, pozinkované oceli a ze slitin hliníku. Celoplášťová střela měla oblou špičku o hmotnosti 14,90 g.
Firma Sellier &Bellot zahájila výrobu náboje 45 Auto ve III. čtvrtletí roku 1995. Podíl na zavedení náboje měl hlavní konstruktér firmy Ing. Milan Musil. Nábojnice byla mosazná, střela ogivální celoplášť o hmotnosti 14,9 g s délkou střely 16 mm. Na plášť střely byl použitý tombak (Ms90). Jádro střely bylo olověné. Použita byla zápalka systému Boxer o průměru 5,3 mm. Zápalka i spára na ústí nábojnice byly zalakovány proti vlhkosti červeným transparentním lakem. Náboj měl celkovou hmotnost 20,6 g (délka náboje 32 mm). Celoplášťová střela o hmotnosti 14,9 g od Sellier & Bellot dosahuje V0 = 260 m/s a E0= 504 J.